100210

Fyfan. Jobbat idag. Jobbade lite extra sådär på min lediga dag. Men lite exta tackar man inte gärna nej till.
Var lugnt o mkt bra människor som jobbade idag :) Då går dagarna mkt lättare.

Kvällen/natten igår gick däremot inte så jävla lätt. Fyfan. Han inte ens med allt ja skulle göra. Tvättade, och skjutsade farmor. O var ute o käkade med henne och sen var vi in på kicks och handlade smink ;) Iaf iaf iaf, åkte vidare hem till henne o skulle ta en fika o surra bara. Sen helt plötsligt så typ försvann min syn.. såg ingenting. Försökte läsa i en tidning men kunde inte läsa en rad ens. Allt försvann. Svarta prickar och fläckar och massa glitter och suddigt var enda ja såg.. Var läskigt faktiskt.. blev helt skakis. Farmor ville åka in på akuten men ja ville vänta lite, så vi ringde mammsi så hon kom på studs. Synen kom tillbaka, litegrann.. såg fortfarande suddigt i ögonvrån.. men det var betydligt bättre.
Mamma trodde att en rejäl migrän var pågång.. 

Brukar ju ha migrän och huvudvärk och så. Men har aldrig haft så att det har gått åt synen.. men mamma brukar tydligen få så nån gång per år. Gick iaf hem och la mej.. utan huvudvärk och seende igen.. Sen kom den..
Dendär älskvärda migränen.. Värre än någonsin förut. Låg helt däckad på soffan. Grävde ner huvudet bland kuddarna för hela rummet känndes så ljust.. fastän det var släckt. O såååklart hade jag inte några riktigt migräntabletter kvar.. åt sista för nån vecka sen o har inte hämtat ut nå fler. Så mamma fick komma in med några till mej. Sen fick hon bädda min säng också :) Hade ju rivit ut alla sängkläder när ja skulle tvätta. Sen vare bara o förflytta sej från soffan till sängen. Sen dog jag där. Sov med kläderna på och svettades / frös om vartannat.
Fyfaan. Vanliga migränen som jag brukar få är ingenting mot för vad detta var. Hoppas ja slipper det igen..
Fast endå tur att det var migrän som mamma trodde.. och inte en blödning i ögat som farmor trodde på, hon som är gammal sjuksköterska! 
Vaknade iaf morgonen efter och var fortfarande skakis av tabletterna jag ätit.. men åkte så duktigt och jobbade endå. Skakis, halft invalid pga träningsvärken som sitter i OCH med snorig IGEN. Faan.

Aja, nu har ja skrivit av mej lite. Eller ganska mkt faktiskt ! Tänk om man endå vore som Frida, som aldrig haft ont i huvudet ens.. i hela sitt liv ! den fittan ! ;)


jaja..nu händer det grejjer...

Lämna en kommentar!
Postat av: frida

Vet att du alltid vill vara som mig ;) jobbigt med migrän, stackaree:(

2010-02-11 @ 09:58:34

Skriv en rad.. eller flera! :

Namn:
spara mej?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0