Ett sällsynt exemplar

Ledig dag vare idag ja..
Fullt upp. Först fick jag lära Lina hur man betalar räkningar. Stackarn kunde ju inte själv. Men så äre när man är liten.. Höhö. Sen åkte vi vidare till birsta och shoppade. Igen. Första stoppet var på Jysk. Handlade nya sängkläder och en sängkappa och massa mys. Sen blev det Birstacity. Köpte domdär skorna jag varit o pillat på. Lite osäker på om ja ska behålla dom.. kostade ju endel.. o jaa jag är lite osäker på om dom är jag. Men dom är förjävla snygga. Ska fundera lite. Avslutade shoppingen med lite thaimat. Gottans. Vinkade hejhej till Lina och for vidare in mot staden igen. Åkte bort till arbetsförmedlingen o surrade med dom iiigen. Blev inte klokare denna gång heller. Deras tips var att jag skulle starta dagen imorgon med o ringa ett samtal. O det skaja fanemej göra också !
Ehm. Efter arbetsförmedlingen så åkte ja bort till skomakaren o lämnade in ett par högklackade stövlar som ja är sugen på o börja använda igen nu när hösten börjar komma.. dom behöver bara omklackas så ärom redo o användas igen :) Sista stoppet gjorde jag på jobbet. Handlade massa välbehövligt plus lite till. Sved till lite i plånkan att de vart så dyrt, men vafaaan. Ja är ju tät jag.. (?!)

Väl hemma vare bara o ställa sej i köket. Marinerade kött, cuttade grönsaker och rörde ihop lite sås. Sen kom middagsgästerna. Mammsi Pappsi och Ellen. Grillade kött ute på ballen osv. Jag bjöd iaf på Grillat kött o grillad halloumi, pommes, sallad med fetaost o gogrejjan också min egna sås :) Blev gott som tusan.
Nu måste jag planera in nästa middagsbjudning som ska bli för Syster, Tobbe och Rasmus!

Imorgon ärde jobb igen, sen har ja långhelg. Skööönt. Blir tydligen fest o grejjer. 25års fest t.om :)
Jaja, nu har jag inte någemer intressant o dela med mej av.


Lämna en kommentar!

Skriv en rad.. eller flera! :

Namn:
spara mej?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0