utgång.

Det blev utgång igår. Trots att jag lovat mig själv att aldrig mer dricka. Men jag tog det lugnt och hade en rolig kväll, som jag minns.. för omväxlings skull. Åkte på förfest hos Ida i Sidsjön. Till en början var det jag Emma, Ida, Elin och Frida. Sen droppade det in lite fler folk. Vi spelade lite kort och funderade på vart vi skulle fortsätta våran kväll.
Fest i njurunda,  fest på Bergsgatan, åka hem o sova eller dra på krogen?
Haha, inge njurunda för min del tack. Blev bergsgatan efter en tur i Pussy Wagon. Måste hålla med Frida då hon sa att det känndes som att sitta i en epa när man var 14 år och sjunga till nå jävla turistpop. haha. Fast jag höll orden inom mig. Det gjorde inte Frida, vilket resulterade i onda blickar från en av grapparna.

Hoppade ur vanen vid statoil Bergsgatan. Gick för att slänga min ciderflaska och var tvungen att ta vägen förbi en bil med turks.
" Kom hiiit, jag är såå hungig.. såååå hungrig! "  ropade den ena ut genom rutan. Hade lust o be dom gå o köpa sig en jävla korv på statoil istället för att skrika efter småflickor som jag (a). Men det var jag för feg och nykter för så jag gick raskt tillbaka till mina vänner.

Kvar nu var jag Emma, Ida och Frida. Full-Elin blev kvar i vanen och jag har ingen aning om vart hon tog vägen.
Vi gick till dendär festen, hos Iris. Hos Iris och Johan.."frejd". Emmas ex.
Det var inte riktigt "vårat folk" på festen, vi kännde oss utanför. Så vi gömmde oss på toan ett tag och läste porrtidningar. Sen gick vi o satte oss i köket. Emma ville gå, hon hade fått en ölflaska i huvudet. Och ölflaskan tappades inte av vem som helst, utan av Emmas ex.
Emmas ex som btw verkar ha gått igenom en total makeover. Jag kände inte ens igen honom.
Övertalade Emma att stanna tills vi druckit upp det sista. Men sen klev en riktigt HATAD person in genom dörren.
Då tackade jag för mig och gick.

Vi hamnade på Liquid. Köpte oss lite dryck i baren och satte oss vid ett bord. Träffade lite gammla klasskompisar.
Gick vidare till Irish och Senare Coppers. Hade en kul kväll. Och detta blogginlägg är ett bevis på att jag kommer ihåg kvällen. Så ska mina kvällar fortsätta vara. No more minnesluckor. hualigen.

          
 
Elin, Ida, Emma, Frida, Jag och Elin och tillsist KLAD JOSIE
( mer bilder på bilddagboken 12 okt )

Lämna en kommentar!

Skriv en rad.. eller flera! :

Namn:
spara mej?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0