hard work, work

oh my goshing. Känner mig inte laddad inför nästa vecka. Det känns fan tungt bara att helgen är här.
Jobbat idag, slutade dock halvtidigt ( kl 1 ) men endå. Nu är jag hemma och är riktigt trött i ögat. Kan inte hitta på nått överskojjigt ikväll heller med tanke på att jag ska befinna mig i Nacksta imorgon 07.40 och börja jobba. Sen är det massa fläng runtom i Sundsvalls butiker. Ingen aning om hur länge jag ska jobba. Men har en aning om hur jobbigt det kommer vara att kliva upp imorgon. Ungefär lika jobbigt som de är att kliva upp alla lördagar när alla andra ligger och snusar kudde och jag endast hunnit sova ett par timmar. Har fan aldrig lagt mig i rimmlig tid när jag ska jobba helg. Men det får ju sina konsekvenser också. Tex en kommentar jag fick för nån helg sen av nån kille inne på lagret på Ica.

- Vartfan var du igår då?
-  eeeh, hemma?
- jaha, ser ut som om du har varit ute o röjt hela natten!

Men vafan. Jobbigast är nog endå att en lördagsmorgon ligga i sin varma sköna säng, med en gosig liten Christian tätt intill och plötsligt höra björnes magasin vinjetten spelas upp ( min alarmsignal på mobilen ). Då vet man att det är dags. Dags att lämna det kärleksfulla, varma lilla boet och kliva upp och ut i det hårda livet igen. Suck.

Fick ett samtal från ica maxi idag också. Fick höra hur mitt första schema såg ut.. Jobbar månda,tis,ons,tors,fre och såklart.. allas våran kära lördag. Det jobbigaste är att jag också jobbar för Karamellkungen nästa lördag igen. Dvs, min lördag kommer bli låång och slitsam. Fattade jag det rätt jobbar jag fram till 23. eey, joligt.

Nu vart det här ett väldigt negativt inlägg, men förstå mig inte fel mina vänner.
Jag är faktiskt glad som får jobba och tjäna pengar trots allt!

Nu ska jag ta mig en powernapp, tjue.

Lämna en kommentar!

Skriv en rad.. eller flera! :

Namn:
spara mej?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0